Page 72 - 2021-taniltsuulga-FULL
P. 72
хөдөө аж ахуйн их сургууль эдийн засаг бизнесийн сургууль
АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛЫН мАРКЕТИНГ Аялал жуулчлалын зах зээлд маркетингийг хэрэглэх ур чадвартай, ЦАХИм ХУДАЛДАА, мАРКЕТИНГ
цахим систем, мэдээллийн технологид суурилан бизнесийг удирдан
хөтлөх мэдлэгтэй, мэргэжлийн ёс зүй, хандлага төлөвшсөн “Цахим худалдаа, маркетинг” хөтөлбөрийн зорилго нь бүтээгдэхүүн,
бакалаврын зэрэгтэй мэргэжилтэн, судлаачдыг бэлтгэхэд чиглэнэ. МЭрГЭЖЛИЙН ЭрЭЛТ ХЭрЭГЦЭЭ, ИрЭЭДҮЙН
үйлчилгээний зах зээлийг маркетинг, худалдаа, цахим мэдээллийн ЧИГ ХАНДЛАГА
технологид суурилан хөгжүүлэх, бизнесийг удирдан хөтлөх мэдлэг,
МЭрГЭЖЛИЙН Ур ЧАДВАр Хил хязгааргүй зах зээл буюу Цахим худалдаа нь улс орнуудын
чадвартай, мэргэжлийн ёс зүйн хандлага төлөвшсөн мэргэжилтэн,
• Аялал жуулчлалын байгууллагын маркетингийн үйл судлаачдыг бэлтгэхэд чиглэнэ. экспортод чиглэсэн худалдааг өсгөж, Дэлхийн зах зээлд хүргэх гол
ажиллагааг удирдаж, зохион байгуулах суваг болсоор байна. Олон улсад цахим худалдааны сайт худалдааг
• Аялал жуулчлалын байгууллагын маркетингийн төлөвлөгөө, МЭрГЭЖЛИЙН Ур ЧАДВАр дунджаар 79 хувиар ихэсгэдэг гэсэн судалгааны үр дүн гарчээ.
хөтөлбөр боловсруулах, хэрэгжүүлэх • Цахим систем, мэдээллийн технологид үндэслэн Цахим худалдааны шинэ эрин үеийн менежер нь ойрын 5-10 жилд
• Зах зээлийг хэсэгчлэх, зорилтот зах зээлээ сонгох, байгууллагын маркетингийн үйл ажиллагааг удирдаж, эрэлттэй байх мэргэжлийн жагсаалтын эхний 10 байранд тогтмол
хоногшуулалтын стратегийг хэрэгжүүлэх зохион байгуулах нэрлэгдэж байна.
• Гадаад хэл, цахим хуудас хөгжүүлэх, дижитал, онлайн • Цахим худалдааны техник, технологи, арга хэрэгслүүдийг
хэрэгслүүдийг ашиглан байгууллага, брэндийг зах зээлд эзэмших
таниулах • Вэб хуудас, интернэт хэрэглээг шинжлэх
• реклам, сурталчилгааны төлөвлөлт, бодлого, хөтөлбөр, • Цахим хуудас хөгжүүлэх, дижитал, онлайн хэрэгслүүдийг
стратегийг боловсруулах ашиглан байгууллага брэндийг зах зээлд таниулах
• Салбарыг тогтвортой хөгжүүлэх маркетингийн бодлого, • Цахимд суурилсан маркетингийн төлөвлөгөө, стратегийг
стратегийг боловсруулах, хэрэгжүүлэх. байгууллага, бүтээгдэхүүн, брэндийн түвшинд тохируулан
боловсруулах, хэрэгжүүлэх, үр дүнг үнэлэх
АЖЛыН БАЙрНы ЧИГЛЭЛ, АЛБАН ТУШААЛ • Бүтээгдэхүүн, брэнд, үйлчилгээг борлуулах, хүргэх цахим
Аялал жуулчлалын байгууллага, олон улсын болон төр, олон сувгууд, маркетингийн нэгдмэл харилцааг төлөвлөх,
нийтийн байгууллага, мэргэжлийн холбоодын маркетингийн үйл хөгжүүлэх, үр дүнг үнэлэх
ажиллагааг төлөвлөн хэрэгжүүлэх, удирдан зохион байгуулах албанд • Хэрэглэгч, харилцагчидтайгаа тогтвортой харилцаа холбоо
ажиллахын зэрэгцээ маркетингийн судалгаа, стратеги, брэнд бүтээх, тогтоох, харилцааны хөтөлбөрүүдийг хэрэгжүүлэх, үр дүнг
маркетингийн харилцаа, гарааны бизнесийг эрхлэн хөгжүүлэх үнэлэх
боломжтой. Ажиллах боломжтой ажлын байрууд:
• Аялал жуулчлалын байгууллагын гүйцэтгэх захирал, АЖЛыН БАЙрНы ЧИГЛЭЛ, АЛБАН ТУШААЛ
удирдах албан тушаалтан Бизнес, олон улсын болон төр, олон нийтийн байгууллагын
• Аялал жуулчлалын маркетинг, борлуулалт, олон нийтийн маркетингийн үйл ажиллагааг цахим технологийн тусламжтайгаар
харилцаа, судалгаа хөгжлийн албаны дарга, ахлах менежер төлөвлөн хэрэгжүүлэх, удирдан зохион байгуулах албанд ажиллахын
• Аялал жуулчлалын байгууллагын судалгаа, сурталчилгаа, зэрэгцээ, дижитал маркетингийн төрөлжсөн агентууд, гарааны
брэнд менежер бизнесийг эрхлэн хөгжүүлэх боломжтой. Ажиллах боломжтой ажлын
• Хэрэглэгч, олон нийтийн харилцаа, үйл ажиллагааны байрууд:
менежер, зөвлөх, судлаач • Гүйцэтгэх захирал, удирдах албан тушаалтан
• Их дээд сургуульд багш, эрдэм шинжилгээний ажилтан, • Маркетингийн шинжээч
зөвлөх • Вэб хөгжүүлэгч
• Мэдээлэл, технологийн төслийн менежер
МЭрГЭЖЛИЙН ЭрЭЛТ ХЭрЭГЦЭЭ, ИрЭЭДҮЙН • Цахим худалдааны менежер
ЧИГ ХАНДЛАГА • Борлуулалт, олон нийтийн харилцаа, судалгаа хөгжлийн
Хүн амын аж амьдрал дээшлэхийн хэрээр аялан жуулчлах хүсэл албаны дарга, ахлах менежер
тэмүүлэл нь нэмэгддэг жамтай. Жуулчдыг зөв чиглүүлэх, аяллын • Судалгаа, сурталчилгаа, брэнд менежер
зохистой маршрут сонгох, тэдний ая тухыг дээд зэргээр хангах нь • Хэрэглэгчийн, олон нийтийн харилцааны менежер, зөвлөх,
зөвхөн мэргэжлийн менежерийн л хийж чадах ажил юм. 2020-2040 судлаач Элсэлтийн ерөнхий шалгалт өгөх хичээл:
онд эрэлттэй байх 10 мэргэжлийн 4 дүгээрт эрэмбэлэгдэж байна. • Их дээд сургуульд багш, эрдэм шинжилгээний ажилтан, зөвлөх Хичээл 1: Математик /500-аас дээш/
Хичээл 2: Гадаад хэл, Нийгэм судлал, Монгол хэл,
Монгол улсын түүх /аль нэг хичээл-480/
70 71