158 тоот тушаалын хавсралт №2
ХААИС –ИЙН СУРГАЛТЫН ТЕХНОЛОГИЙН ХЯНАЛТЫН
ҮЛГЭРЧИЛСЭН ЖУРАМ
Нэг: СУРГАЛТЫН АЖЛЫН ЗОРИЛГО, АЧ ХОЛБОГДОЛ
ХААИС –ийн сургалтын менежментийг боловсронгуй болгож, багшийн сургах, оюутны сурах үйл явцыг төгөлдөржүүлэн, зах зээлийн эргэлтэд нийцсэн мэдлэг, чадвар, дадалтай боловсон хүчин бэлтгэхэд чиглэсэн хяналтын тогтолцоо бий болгох зорилт тавьж байгаа юм. Энэ зорилтыг хэрэгжүүлэхийн тулд багшлах боловсон хүчний мэдлэг, чадварыг дээшлүүлэн, оюутны бие даасан бүтээлч идэвхийг өрнүүлэн хичээлийн технологийг нарийн чанд мөрдөх үүднээс ХААИС-ийн хэмжээнд баримтлах журмыг боловсруулан гаргалаа.
Энэхүү үлгэрчилсэн журам нь Монгол улсын боловсролын хууль, Боловсрол соёл шинжлэх ухааны яам, тус их сургуулийн сургалтын дүрэм зааврын хүрээнд ХААИС-ийн сургалтын чанарын удирдлагыг хэрэгжүүлэхэд чиглэгдэнэ.
Энэхүү журам ХААИС дээр сургалтын чанарын удирдлага, хяналтын тогтолцоог хэрэгжүүлж эхэлсэн өдрөөс эхлэн үйлчилнэ.
Хоёр: ХЯНАХ ҮЗҮҮЛЭЛТҮҮД
2.1. Лекцийн хичээлийн явцыг хянах
2.1.1. Лекцийн хичээлийн хөтөлбөрийг агуулгыг тогтвортой байхаар бэлтгэж тухайн тэнхмийн тэргүүлэн багшаар хянуулсан байх
2.1.2. лекцийн баяжуулалтыг тогтмол хийдэг байх, лекцийн агуулга хичээлийн хөтөлбөрийн агуулгатай нийцсэн байх
2.1.3.Лекц уншихад хэрэглэж байгаа слайд, үзүүлэн заах сэдэв бүр дээр бэлтгэгдсэн байх
2.1.4. Лекцийн үед хэрэглэдэг модель, багаж хэрэгсэл, кодоскоп зэрэг техник хэрэгслэл хүрэлцээтэй байх
2.1.5.Лекц нь оюутанд хүртээмжтэй, ойлгомжтой байх
2.1.6. Лекцийн хичээлийн чанарыг дараахь аргаар хянана. Үүнд:
2.2. Дадлага, лабораторийн хичээлийн явцыг хянах
2.2.1. Дадлага, лабораторийн хичээлийн хөтөлбөр, аргачилсан заавар, арга зүйн материал, сэдэвчилсэн ба бие даах ажлын төлөвлөгөөг бүрдүүлсэн байх
2.2.2. Хөтөлбөрт заагдсан сэдэв, цаг, гүйцэтгэх өдөр, өрөөг тодорхой зааж тэнхмийн эрхлэгчээр батлуулж, графикт тусган хэрэгжүүлэх
2.2.3.Лабораторийн ажлын байр аргачилсан заавар оюутны тоонд харьцангуй хүрэлцээтэй олшруулагдсан байх
2.2.4. Дадлага, лабораторийн хичээлд кодоскоп, диапозотив, диафильм, кассет зэрэг сургалтын болон хичээлийн тоног төхөөрөмжийг биечлэн ашиглах
2.2.5.Дадлага лабораторийн хичээлийн чанарыг дараахь аргаар хянана.Үүнд:
2.3. Онолын мэдлэг эзэмших явцыг үнэлэх
2.3.1. Онолын мэдлэг эзэмших явцыг хичээлийн явцад улирлын шалгалтын журмын дагуу хянаж үнэлэхээр зохион байгуулсан байна
2.3.2. Тухайн хичээлийн онцлогоос шалтгаалж явцын үнэлгээ нь өөр өөр хэлбэртэй байж болно
2.3.3. Онолын мэдлэг эзэмших явцыг үнэлэх үндсэн баримт бичиг нь тухайн хичээлийн 30 % үнэлгээнд зориулсан тестийн агуулгыг багтаасан явцын тестүүд байна
2.3.4. Тестийг хичээлийн бүлэг, хэсэг бүрээр тус тусад нь боловсруулсан байвал зохино
2.3.5. Онолын мэдлэг эзэмших явцын чанарыг дараахь аргаар хянана.Үүнд
2.4.Оюутны бие даах ажлын зохион байгуулж үнэлж, дүгнэх
2.4.1. Оюутны бие даан сурах үйл ажиллагаа бол тэдний дунд зохиох сургалт, хүмүүжил, эрдэм шинжилгээний ажлын нэн чухал хэсэг тул хичээлийн агуулгын 50-иас дээш хувийг энэ хэлбэрээр судлахаар кредит нь хуваарилагдсан байх
2.4.2. Тэнхим, багшийн зүгээс оюутны бие даах ажлыг удирдан чиглүүлэх үйл ажиллагаа нь сургалтын төлөвлөгөө, хөтөлбөрийн дагуу оюутан онолын мэдлэгээ бүтээлчээр хэрэгжүүлэх чадвар, дадал эзэмшихэд чиглэгдсэн байвал зохино.
2.4.3. Оюутны бие даах ажлын сэдэв, ашиглах ном, материалын жагсаалт, хуудас гүйцэтгэл тооцох хэлбэр, хугацааг багш бүр тэнхмийн эрхлэгчээр батлуулсан байх шаардлагатай
2.4.4. Бие даах ажлын зохион байгуулж байгаа доорхи түгээмэл хэлбэрүүдээс тухайн хичээлд 1-2 төрлийг нь хичээлийн агуулга багтаамжаас хамааруулж хэрэглэх шаардлагатай ба оюутан бие дааж суралцах, судлахад нь хүндрэл гарахгүй байх нөхцлийг тэнхим, багшийн зүгээс зайлшгүй хангасан байна. Үүнд:
2.4.5.Бие даах ажлыг дараахь аргаар хянана.Үүнд:
2.5.Оюутны эрдэм шинжилгээний ажлыг зохион байгуул байгаа явцыг үнэлж, дүгнэх
2.5.1. Багш нарын удирдаж байгаа оюутны нэр, гүйцэтгэж байгаа судалгаа шинжилгээний ажлыг хичээлийн улирал бүрд тэнхмээс тодруулж, тэнхмийн нэгдсэн бүртгэлд оруулж, баталгаажуулсан байна
2.5.2. Оюутны эрдэм шинжилгээний ажил нь хэдэн жилээр үргэлжлэн хийгдэж болох ба нэг сэдэв дээр хэд хэдэн оюутан ажиллуулсан байж болно
2.5.3. Оюутнаар гүйцэтгүүлж байгаа ажлын арга зүй хөтөлбөрийг удирдагч багш боловсруулж өгөх ба хэрэлэх бусад зааварчлага гарын авлагыг түүндээ заасан байх шаардлагатай
2.5.4. Хийж байгаа судалгааны ажлын дагуу илтгэл тавиулах, бүтээлд өгүүлэл нийтлүүлэхэд багш биечлэн туслана
2.5.5. Судалгааны ажилд нь зориулж хөрөнгө, зардал олгох ажлыг багш хариуцна
2.5.6. Оюутны эрдэм шинжилгээний ажлыг анаржуулах үүднээс нэг багш 6-гаас илүүгүй оюутан удирдахыг зөвшөөрнө.
Дараах хэлбэрээр хянана. Үүнд:
2.6.Сургалт үйлдвэрлэлийн дадлагын явц, үр дүнг хянах
2.6.1. Сургалт, үйлдвэрлэлийн дадлагыг сургалтын төлөвлөгөөнд тусгагдсаны дагуу бүрэлдэхүүний сургуулиас батламжилсан тусгай хөтөлбөрийн хүрээнд хэрэгжүүлнэ
2.6.2. Дадлагын хөтөлбөрийг мэргэжлийн тэнхмийн хурлаар хэлэлцэж, сургуулийн захирлаар батлуулсан байна
2.6.3. Дадлагын хөтөлбөрт ажлын агуулга, хугацаа, удирдах багшийн үүрэг, оюутны гардан хийх ажлын жагсаалт, дадлагын явцад тавих хяналт, тайлан бичих чиглэл зэргийг тодорхой тусгасан байна. Мөн үйлдвэрлэлд гарч болзошгүй аваарь ослоос урьдчилан сэргийлэх нөхцлийг дадлагын удирдамжид заавал оруулсан байвал зохино
26.4. Сургалт үйлдвэрлэлийн дадлагын явц, үр дүнг дараахь аргаар хянана. Үүнд:
Гурав: ТЕХНОЛОГИЙН ХЯНАЛТЫН ДАГУУ АВАХ АРГА ХЭМЖЭЭ