Тэнхмийн эрхлэгч

Нийтлэгч : .
Огноо: 2011-12-06 00:00:00

АЖЛЫН БАЙРНЫ  ТОДОРХОЙЛОЛТ

 А.Нийтлэг үндэслэл

 

1. Байгууллагын нэр

Хөдөө Аж Ахуйн  Их Сургууль

2. Нэгжийн нэр

Бүрэлдэхүүний сургууль

3. Ажлын байрны нэр

Тэнхмийн эрхлэгч

4. Эрдмийн зэрэг, цол

 

5. Ангилал,  зэрэглэл

Дэд профессорын албан тушаалын зэрэглэлээр

6. Шууд харъяалагдах албан тушаал

Бүрэлдэхүүний сургуулийн захирал, Сургалтын хөтөлбөрийн эрхлэгч

7. Шууд харъяалах албан тушаал

Багш,  хичээлийн туслах ажилтан

8. Ажлын байрны зорилго

Тэнхимийн сургалт, эрдэм шинжилгээ, оюутанд үйлчлэх бүх талын үйл ажиллагааг арга зүйн удирдамжаар хангаж, хичээлийн хөтөлбөрийн чанарыг сайжруулах, сургалтын агуулга, арга технологийг төгөлдөржүүлэх. Сургуулийн эрхэм зорилго, стратегийн зорилттой нийцүүлэн иргэдэд дээд боловсрол олгох, шинжлэх ухааны салбараар судалгаа хийхэд оролцох

9. Ажлын байрны үндсэн чиг үүрэг

Холбогдох мэргэжлээр явуулах шаталсан (бакалавр, магистр, доктор) сургалтын агуулга, стандарт боловсруулах

Хөдөлмөрийн зах зээлийн хэрэгцээ, нийгмийн захиалга, чиг хандлагын дагуу сургалтын хөтөлбөрийг боловсронгуй болгох

Сургалт, судалгааны ажлын нэгдлийг хангах, нийгэмд мэргэжлийн үйлчилгээ үзүүлэх

Судалгааны төсөл боловсруулан өрсөлдөх чадвараа сайжруулах замаар эрдэм шинжилгээний ажлын санхүүжилтийн эх үүсвэр олох

Сургалт, эрдэм шинжилгээний ажлын орчин нөхцлийг тасралтгүй сайжруулж байх

Сургалтын хөтөлбөрийн агуулга, хэрэгжилтийн үр дүн, чанарт байнгын дүн шинжилгээ, өөрийн үнэлгээ хийх

Багшийн мэргэжлийн мэдлэг, чадвар, сургахуйн ур чадварыг дээшлүүлэх

Багш, туслах ажилтны ажил үүргийн хуваарийг гаргаж, ажлын цаг ашиглалтад хяналт тавих.    

     

 

Б. Албан тушаалын гол үйл ажиллагаа

 

10. Ажлын байранд хийгдэх ажлууд

Удирдлага зохион байгуулалтын ажлын талаар:

  • Тэнхим хөгжүүлэх ойрын болон хэтийн төлөвлөгөөг боловсруулж хэрэгжүүлэх
  • Их сургуулийн сургалтын нэгдсэн ажлын графикт заасан хугацаанд тэнхмийн багшийн  ажлын дэвтрийг баталгаажуулж, сургалт судалгааны явцад тасралтгүй хяналт тавьж ажиллах
  • Сургалтын агуулага, технологийн горим, стандартийн хэрэгжилт болон оюутны бие даалтын ажлын графикт өдөр тутам хяналт тавьж ажиллах
  • Мэргэжлийн чиглэлээр элсэлтийн сурталчилгааг чанартай зохион байгуулах удирдлага, арга зүйгээр хангах, хяналт тавих, үр дүнг тооцох
  • Тэнхмийн танилцуулга, мэргэжлийн сурталчилгааг веб сайтад байрлуулах
  •  Нээлттэй хичээл, онол-арга зүйн семинар, зайн сургалтыг зохион байгуулах
  • Тэнхимийн хурлыг тогтмол хийх
  • Сургалт, эрдэм шинжилгээ, үйлчилгээний ажлын үзүүлэлтийг улирлаар  нэгтгэн, дүн шинжилгээ хийх

Бодлого, төлөвлөлтийн талаар:

  • Сургалт, эрдэм шинжилгээний баазыг бэхжүүлэх талаар төсөл, төлөвлөгөө   боловсруулах
  • Хариуцсан хичээл/мэргэжлийн тодорхойлолт, сургалтын хөтөлбөр, түүний хэрэгжилтийн үр дүн, чанарт дүн шинжилгээ, өөрийн үнэлгээ хийж, хөтөлбөрийн магадлан итгэмжлэл хийлгэх.

Сургалтын стандарт, бичиг баримтын талаар:

  • Сургалтын хөтөлбөр, төлөвлөгөө, хичээлийн тодорхойлолт боловсруулах ажлыг удирдах
  •  Шинэ мэргэжлийн сургалт явуулах санал боловсруулах
  •  Сургалтын агуулга, стандарт боловсруулах
  • Хөдөлмөрийн зах зээлийн хэрэгцээ, нийгмийн захиалга, чиг хандлагын дагуу сургалтын хөтөлбөрийг боловсронгуй болгох
  • Багш судлаачдын сургалт судалгааны ажлын үр дүнгээр холбогдох техникийн баримт бичиг боловсруулж, эрхийн хамгаалалт хийх
  • Холбогдолтой гарын авлага, аргачилсан заавар боловсруулах ажлыг зохион байгуулах

Сургалтын технологиийн талаар:

  • Мэргэжлийн сургалт, заах аргын ажлыг нэгдсэн удирдлагаар хангах
  • Сургалтын агуулгыг боловсронгуй болгох, сургалтын үр дүнг дээшлүүлэх
  • Сургалт, үйлдвэрлэлийн дадлагын нэгдсэн хуваарь гаргах, гэрээ байгуулах, түүний гүйцэтгэлд хяналт тавих
  • Улирлын шалгалтын үйл ажиллагааг зохион байгуулах, хяналт тавих, шалгагч багш болон ассистент томилох
  • Сургалтын програм дахь багшийн сургалтын явцыг хянаж, холбогдох асуудлыг шийдвэрлэх
  • E-office програмыг өдөр тутмын хэрэглээ болгож, сургалтанд цахим сургалтыг тасралтгүй нэвтрүүлэх
  • Цахим тестийн сан бүрдүүлэх, шалгалтыг зохион байгуулах

Суралцагчийн талаар:

  • Зөвлөгөө өгөх, шалгалтанд бэлтгэх ажилд шуурхай хяналт тавих
  • Зөвлөх багш томилон, сурах арга барилд сургаж, зөвлөгөө өгөх  
  • Оюутны дунд сургалт, олон нийт, хүмүүжлийн ажлыг зохион байгуулах, тайлагнах
  • Мэргэжлийн ангийн оюутантай сургалтын гэрээ байгуулж, гэрээнд заасан хугацаанд сургалтын төлбөрийг барагдуулах
  • Бакалавр, магистрант, докторантын судалгааны ажлын сэдэв, арга зүйг баталж, үр дүнг хэлэлцүүлэх
  • Төгсөгчдийн судалгаа, бүртгэл хөтлөх, эрэлт хэрэгцээ судлах, буцах холбоо тогтоох
  • Оюутны талаарх тодорхойлолт гаргах

Эрдэм шинжилгээний ажлын талаар:

  • Тэнхмийн эрдэм шинжилгээний хурал, семинар зохион байгуулах, удирдах
  • Тодорхой чиглэлээр судалгаа, шинжилгээний ажил эрхлэн, үр дүнг хичээл сургалтанд нэвтрүүлэх
  • Судалгааны төсөл боловсруулан өрсөлдөх чадвараа сайжруулах замаар эрдэм шинжилгээний ажлын санхүүжилтийн эх үүсвэр олох
  • Оюутны ЭШ-ний ажлыг зохион байгуулах
  • Судлаач, багш нарын судалгааны үр дүнгээр семинар зохион байгуулж, судалгааны материалаар хэвлэлийн эх бэлтгэх

Багш, ажилтны талаар:

  • Багшийн зэрэглэл, цагийн ноогдол, заах хичээлийн талаарх саналыг СА-нд оруулах
  • Багшийн орон тооны хэрэгцээг үндэслэн шинэ багш, цагийн багшийн тухай саналыг  бүрэлдэхүүний сургуулийн захиргааны зөвлөлийн хуралд оруулах
  • Эрдмийн зэрэг цолтой багш бэлтгэх, мэргэжил дээшлүүлэх тэнхмийн төлөвлөгөөг гаргаж, хэрэгжүүлэх
  • Багшийн сургалт, судалгааны ажлыг төлөвлөж, гүйцэтгэлийг тооцон баталгаажуулах
  • Тэнхимийн багш, туслах ажилтан нарт үүрэг даалгавар, ажлын удирдамж өгөх, ажлын үр дүнг үнэлж дүгнэх, хариуцлага тооцох
  • Багш нарын ажлын ур чадварыг үнэлж, шагнал урамшуулалд дэвшүүлэх
  • Тэнхим өөрийн үнэлгээний хагас жил, жилийн ажлын тайланг гаргаж, тэнхмийн хамт олны хурлаар хэлэлцүүлэн, материалыг баримтжуулан хадгалах
  • Мэргэжлийн үйлчилгээг зохион байгуулж, үндсэн бус үйл ажиллагааны орлогыг нэмэгдүүлэх, холбогдох материалыг баримтжуулан хадгалах
  •  Тэнхмийн онол заах аргын семинарыг явуулах
  • Багш нарын үйл ажиллагаанд хэрэгжих ёстой хууль тогтоомж, ХААИС-ийн дүрэм, журам, тушаал, протоколын заалтыг хэрэгжүүлэх ажлыг биечлэн зохион байгуулах, биелэлтийг хугацаанд нь тайлагнах
  •  Багш, ажилтны улирал/жилд гүйцэтгэсэн сургалт, эрдэм шинжилгээний ажил болон тэнхимд хариуцаж байгаа бусад ажлын үр дүнгээр тайлан тавиулж, үнэлэлт өгөх

Сургалтын материаллаг орчны талаар:

  • Сурах бичиг, гарын авлага, материал бэлтгэх, ашиглахад хяналт тавих
  • Сүүлийн үеийн тоног төхөөрөмж, багаж хэрэгсэл, материалаар хангах зорилгоор төсөл боловсруулж, сургуулийн захиргаанд санал оруулах, төслийн хэрэгжилтэнд багш, ажилтныг татан оролцуулах
  • Магистр, докторын туршилт, судалгааны лабораторийн тоног, төхөөрөмжийн шинэчлэл сайжруулах талаар санал оруулах, судалгааны орчныг бүрдүүлэх ажил зохион байгуулах, хяналт тавих
  • Анги танхим, лаборатори, өмч хөрөнгийн ашиглалтанд хяналт тавих

Гадаад хамтын ажиллагааг өргөжүүлэх

  • Гадаад харилцаа, хамтын ажиллагааны үйл ажиллагааг өргөжүүлэх талаар санал боловсруулах
  • Гадаадын ижил мэргэжлийн их дээд сургууль, факультет, тэнхим, нэгжийн хамтын ажиллагааг өргөжүүлж, хамтарсан сургалтын хөтөлбөр боловсруулан хэрэгжүүлэх
  • Гадаадын ижил мэргэжлийн их дээд сургууль, факультет, тэнхим, нэгжтэй хамтран эрдэм шинжилгээний төсөл хэрэгжүүлэх
  • Багш, оюутан солилцооны хөтөлбөр гарган, хэрэгжүүлэх

Нийгмийн үйлчилгээний талаар:

  • Сургалт, судалгааны ажлын нэгдлийг ханган, нийгэмд мэргэжлийн үйлчилгээ үзүүлэх
  •  Төгсөгчдийн мэргэжил дээшлүүлэх
  • Олон нийтэд хандсан богино, дунд хугацааны сургалтуудыг зохион байгуулах
  •  Мэргэжлийн чиглэлийн олимпиадад оролцох ажлыг зохион байгуулах

11. Шийдвэр гаргах эрх мэдэл

  • Суралцагчдын мэдлэг, чадварыг үнэлэх
  • Тэнхимээс хамтын шийдвэр гаргахад оролцох
  • Тэнхимийн үйл ажиллагаатай холбоотой өөрийн эрхийн хүрээнд шийдвэр гаргах

12. Харилцах объект (хүрээ, уялдаа холбоо)

а/ Байгууллагын дотор

б/ Гадна талд

Бүрэлдэхүүний сургуулийн захиргаа, сургалтын алба, тэнхим, багш, бусад нэгж, оюутан

БСШУЯ, ХААИС-ийн захиргаа, бусад нэгж, холбогдох мэргэжлийн байгууллага, албан тушаалтан

13. Ажлын эцсийн үр дүнгийн талаар хүлээх хариуцлага

  • Төрийн албаны тухай, Хөдөлмөрийн тухай, Боловсролын тухай болон бусад хууль тогтоомжид заасан;
  • Хөдөлмөрийн дотоод журмаар тогтоосон;
  • Ажил олгогчтой байгуулсан хөдөлмөрийн гэрээгээр хүлээх хариуцлага
       

 

  В. Ажлын байранд тавигдах шаардлага, нөхцөл

 

14.Ерөнхий шаардлага

Боловсрол

Дээд; магистр, түүнээс дээш зэрэгтэй

Мэргэшлийн бэлтгэл

Тухайн тэнхимийн голлох шинжлэх ухааны чиглэлээр мэргэшсэн

Туршлага

Их, дээд сургуульд 5-аас доошгүй жил ажилласан

Ур чадвар

  • Сургалт, судалгааны арга зүй, багшлах технологи бүрэн эзмшсэн
  • Гадаад хэлний зохих мэдлэгтэй, компьютер, интернет, сүлжээ ашиглах;

Ёс зүй

Их сургуулийн ажилтны ёс зүйн шаардлага хангасан байх

15.Тусгай шаардлага

Заах арга зүй эзэмшсэн, багшлах эрх авсан

16. Ажлын байр

Санхүү

Албан тушаалын үндсэн цалин, бусад нэмэгдэл, урамшил

Эд хөрөнгө

Ажлын өрөө, ширээ сандал, сейф, бичгийн хэрэгсэл

Хүн хүч

 

Техник, тоног төхөөрөмж

  • Компьютер, принтер, хувилагч, утас, сүлжээ
  • Сургалтын техник хэрэгсэл, кодоскоп, лабораторийн техник, төхөөрөмж

Бусад

Хичээлийн байр, танхим

17. Ажлын байрны нөхцөл

Хэвийн гэрэлтүүлэг, дулаан, агааржуулалттай байх

18. Ажлын байрны онцгой нөхцөл

 

 

Г. Тодорхойлолтыг боловсруулсан:

 

19. Тодорхойлолт боловсруулах үндэслэл

Төрийн албаны тухай, Хөдөлмөрийн тухай, Боловсролын тухай хуулиуд, ХААИС-ийн дүрэм

20. Мэргэжлийн зөвлөгөө өгөх багийн бүрэлдэхүүн

СБЗА, бүрэлдэхүүний сургуулийн захирал, тэнхмийн эрхлэгч, хуулийн зөвлөх

21. Мэргэжлийн зөвлөгөө өгсөн арга, хэлбэр

Зөвлөмж бичиж өгөх; ярилцах, санал солилцох;

22.Хэлэлцсэн эрх бүхий байгууллага

ХААИС-ийн Ректорын зөвлөл

23. Зөвшөөрсөн

Тэнхимийн эрхлэгч